Percaya

Percaya @ yakin? To think back..since I was very young Abah has always believe in me. Every time when I 'm worried about exams, Abah will always say "Adik boleh buat, abah percaya adik boleh buat."

Sebab selalu sangat Abah ulang kata-kata ni setiap kali aku menyuarakan kerisauan apabila berhadapan dengan sedikit duri kehidupan sehingga aku yakin yang aku dapat melepasi jalan yang berduri.

Abah, orang yang tegas tapi simple. Pegangan hidup Abah sangat mudah "God is GREAT." Sebab tu Abah tak pernah peduli jika ada orang yang menikam dari belakang. Dah banyak kali orang atau kawan menganiaya Abah. Tapi Abah hanya berdiam dan meneruskan tanggungjawab Abah seperti biasa. Abah tak mengeluh.

Sekarang bila aku fikir dan hayati pegangan hidup Abah, aku sedar bukanlah mudah untuk menyerahkan segalanya pada DIA. Acapkali hati tewas dan mula menunding jari pada orang. Mencari kesilapan. Mulut mula berkata-kata mencaci dan mengumpat. Sehinggakan tanpa sedar menabur fitnah.

Abah, sehingga kini kepercayaan Abah pada Adik membuatkan Adik yakin yang Adik mampu untuk melepasi peringkat ini dalam perjalanan hidup Adik. Kepercayaan Abah pada kemampuan Adik adalah doa seorang bapa untuk anaknya. Anak yang pernah membuat air mata Abah mengalir.

Aku akan terus percaya. Dan aku akan terus yakin. DIA MAHA KUASA.


0 comments:

Post a Comment